چـــــرا نمیتونیم ؟!!؟

نــا گــفـــته هـا ...

وقتشه که با خدا آشتی کنیم!

  

چـــــرا نمیتونیم ؟!!؟

 

سلام رفقا ! نمیدونم چرا جدیدا به خاطر عدم توفیقم مجبورم نوشته هام رو به صورت توفیق اجباری بنویسم... برام دعـــا کنید لطفاً تا بتونم بیشتر بنویسم! بگذریم؛

یکی از دوستانم در سایت Www.AnTi666.ir یه سوالی پرسید ... که من رو به جواب دادن وا داشت. که گفتم یه فرصته برای نوشتن یه مطلب کوتاه و کوچولو!

سوال این بود:

================================

"""سلام

حدود سه سالی میشه که زمان عزاداری ها نمیتونم گریه کنم! اصلا گریه ام نمیگیره! حالا که عاشورای امسال هم گذشت... من موندم و یه دنیا حسرت! که چرا این سفره داره جمع میشه و من نتونستم استفاده کنم!

همیشه سعی کردم که به احکام عمل کنم، سعی کردم هیچوقت به عمد نماز و روزه ام ترک نشه، مال حرام نخورم، نگاه حرام نکنم، کسی ازم ناراحت نباشه و ...

چه گناهی باعث میشه که آدم به این روز بیفته! چه چیزی!؟

مخلص کلام: چکار کنم که بتونم گریه کنم؟!"""

---------------------------------------------

امـا حرف من درباره ی این سوال بسیار خوب و کاربردی و مفید:

 

سلام دوست عزیز من 

اول باید خدا رو شکر کنی به اینجا رسیدی که میفهمی ارزش گریه خیلی زیاده و تو داری از این فیض عقب می مونی.

اینو بگم که یکی از چیزایی که شاید باعث شه که آدم گریش نگیره اینه که طرف دائم مداحی توی گوششه! و در نتیجه قصی القلب میشه نسبت به روضه. یه جورایی براش عادی میشه و به وقتش گریه نمی کنه!

یکی از عوامل دیگه گناهه که واقعا تاثیر داره توی این قضیه و هر کسی نسبت به خودش بهتر آگاهه! مثلا چشمی که صحنه های گناه آلود رو دیده چجوری میتونه برای امام حسین گریه کنه!؟!؟ البته منظورم شما نیستی ها ! دارم کلی میگم (البته بدون توبه و منقلب شدن)

 

حالا یکی میگه نه بابا این چیزا نیست واقعا من گریه نمیتونم بکنم. جواب اینه که شما باید تصور کنی. یعنی تصور  کنی که مثلا یه تیر 3 شعبه که نیم متره  بخوره به گلوی یه بچه چند ماهه!!!! اصلا تصورش میکشه آدم رو چه برسه به این که گریه بندازه .. آدم دق می کنه به خدا ... یا ... همه ی روضه هایی که خونده میشه رو تصور کن ... مطمئن باش که ان شاالله تاثیر  داره.

یه راه دیگه: باید از خود اهل بیت بخوای . این اشک و این سوز رو ... باور کن این مورد رد خور نداره. بخواه از خود امام حسین که بهت اشک بده.

و راه آخر :از حسرت این که نمیتونی گریه کنی توی مجلس امام حسین گریت بیفته. وقتی نگاه می کنی که همه دارن گریه می کنن و خودشون رو برای آقا میزنن تو اون دلت نمیسوزه ؟!؟!!؟ از همون هم میتونی گریه کنی ... 

 

ان شاالله که توی اربعین بتونی استفاده کنی. از حضرت زینب و امام حسین (سلام الله علیهما) بخواه و به نظر من یه نذر کوچولو کن.

مثلا 14 تا صلوات کبیره ... جواب میده اگه خدا بخواد

ببخشید که زیاد صحبت کردم

و سیعلمون الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

یاعلی

 


نظرات شما عزیزان:

نقل قول
ساعت8:33---14 ارديبهشت 1392
با تشکر از ارسال مطلب شما به سايت "نقل قول"

مطلب شما با لينک زير درج گرديد:
http://www.naghleghol.ir/index.php/religion-2/624-%DA%86 %D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9 %86%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%9F

چشم به راه مطالب خوب شما هستيم.


matin pishdad
ساعت23:04---11 آذر 1391
یکی از عوامل دیگه گناهه که واقعا تاثیر داره توی این قضیه و هر کسی نسبت به خودش بهتر آگاهه! مثلا چشمی که صحنه های گناه آلود رو دیده چجوری میتونه برای امام حسین گریه کنه!؟!؟ البته منظورم شما نیستی ها ! دارم کلی میگم (البته بدون توبه و منقلب شدن)
به نظرم این مورد اشکال داره من این تیکه رو قبول ندارم
همشونو درست گفتی جز این مورد


یه دوست
ساعت20:06---10 آذر 1391
سلام خوب گفتی ولی اینو بدون که گناهکارا هم نا خواسته گریشون میگیره دیگه چه برسه به ابن دوست عزیز که از بی گناهی خودش مطمئنه.............
پس دنبال حتی کوچیک ترین اشتباهش باشه که باعث شده جلوی اشکاشو بگیره...............
دوست عزیز مطمئنم حرفای علیرضا بی جواب نمیزارتت...........


ساعت23:17---9 آذر 1391
سلام خوفی؟؟وبلاگ عالی داری خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در  پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:نـاگفته ها,گریه برای امام حسین,گریه,اشک برای حسین,چرا گریمون نمیگیره؟!,,ساعت 10:57 بعد از ظهر  توسط علیـــرضا